Nové nařízení podle asociace v prvním čtení schválil Evropský parlament a nyní se čeká na projednání dokumentu v Evropské radě. "Zásadně to zlevní autobusové zájezdy," řekl mluvčí asociace Tomio Okamura. Podle něj většina poznávacích zájezdů trvá více než sedm dní a cestovní kanceláře jsou tak nyní nuceny najímat druhého řidiče nebo místní firmy na okružní jízdy městem.
Současná právní úprava platí od března 2006; do té doby odpočívali řidiči vždy až dvanáctý den. Novela by tak znamenala návrat ke stavu před rokem 2006, kdy unie kvůli zvýšení bezpečnosti na silnicích práci řidičů více omezila. Obnovení původního stavu prosazují především cestovní kanceláře sdružené v evropské asociaci ECTAA, jejímž členem je i tuzemská AČCKA.
Zatímco zvýšení počtu za sebou jdoucích dnů, kdy může řidič za volant, se "cestovkám" zřejmě podaří prosadit, zkrácení minimálního denního odpočinku z devíti na osm hodin zatím orgány unie neprošlo. I to je jedním z cílů cestovních kanceláří.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					