"Všechny kroky, které děláme, a to říkám i podnikatelům, abychom vstoupili do eurozóny v době, kdy budeme v dobré kondici," uvedl předseda vlády. "Stanovování dat je spíše politická proklamace," dodal. Připomněl, že krize zřejmě zvýší rozpočtové schodky některých evropských zemí, jejich hospodářský růst zpomalí nebo se dokonce dostane do recese. "V této situaci mi připadá při téměř rozbitém Paktu růstu a stability velmi neodpovědné takové datum stanovovat," podotkl Topolánek. Určení termínu prý bude záviset především na dopadech finanční krize na tuzemské hospodářství a občany.
Topolánek reagoval na požadavek sociálních demokratů, aby vláda přišla se stanovením termínu přijetí společné evropské měny. Česko by podle nich mělo vyměnit korunu za euro zhruba do tří let, aby mohlo čelit důsledkům současné finanční krize, uvedl v sobotu po zasedání ústředního výboru ČSSD její místopředseda Milan Urban.
Topolánek poznamenal, že datum přijetí evropské měny na roky 2009 a 2010 původně stanovil již bývalý sociálnědemokratický ministr financí Bohuslav Sobotka. "To, že jsme je nesplnili, jde spíš na vrub minulých vlád," řekl premiér.
Guvernér České národní banky Zdeněk Tůma minulý týden v Senátu prohlásil, že Česko by zatím kvůli finanční krizi nemělo přijímat žádné rozhodnutí ohledně termínu vstupu do eurozóny.
Odklad přijetí eura kvůli krizi podpořil v polovině října také prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR Jaroslav Míl. Podobný názor sdílí také ministr financí Miroslav Kalousek.
S odkladem zavedení evropské měny v Česku naopak vyjádřila již dříve nesouhlas Hospodářská komora ČR. Brzké zavedení eura považuje za jednu z hlavních priorit a podmínku dalšího úspěšného rozvoje ekonomiky a konkurenceschopnosti země.
Jednotnou měnou by do čtyř let měli platit všichni sousedé Česka. V Německu a Rakousku se euro používá již několik let, Slovensko ho zavede od ledna příštího roku. Polská vláda na konci října schválila harmonogram vstupu země do eurozóny od 1. ledna 2012. Ze zemí bývalého východního bloku už platí eurem Slovinsko, celkem ho nyní ze 27 států EU používá 15.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					