"Tato oblast bývala růstovou oblastí, ale to už neplatí," řekl Forster v rozhovoru pro pondělní vydání listu Automotive News Europe. "Neočekával bych, že se budou (ve východní Evropě) schopni oddělit od složitější situace v (západní) Evropě," dodal.
Podle listu se v příštím roce ve východní Evropě očekává zpomalení poptávky po nových automobilech v důsledku přísnějších podmínek pro poskytování úvěrů, klesající spotřebitelské důvěry a růstu dovozu ojetých vozů ze západní Evropy, napsala agentura Reuters.
V září celkový prodej nových aut v Evropě podle automobilové asociace ACEA klesl o 8,2 procenta na 1,3 milionu vozů a byl nejnižší pro tento měsíc od roku 1998. V západní Evropě se prodej snížil o 9,3 procenta na 1,21 milionu vozů. V novějších členských zemích EU prodej naopak stoupl o 7,5 procenta na 93.275 vozů. V České republice se prodej zvýšil o 32,2 procenta.
Slabá poptávka na vyspělých trzích je jednou z příčin klesající ziskovosti automobilového průmyslu. Americké automobilky se již delší dobu potýkají s vysokými ztrátami a do problémů se nyní dostávají i výrobci v Japonsku a Evropě. Několik evropských automobilek, včetně české Škoda Auto, již kvůli slabé poptávce dočasně omezilo výrobu.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					