Obchodní bilance unie s Ruskem, které ji zásobuje hlavně nerostnými surovinami, je ale pasivní. Rusko v prvním pololetí do evropské sedmadvacítky dovezlo zboží za 88 miliard eur (zhruba 2,2 bilionu korun) oproti 69 miliardám eur v prvním pololetí 2007.
Rusko se tak na celkovém dovozu do Evropské unie v prvním pololetí podílelo z 11 procent a bylo třetím nejdůležitějším obchodním partnerem EU po Spojených státech a Číně. Na vývozu z Evropské unie se pak Rusko podílí osmi procenty. Jeho největšími obchodními partnery v evropské sedmadvacítce jsou Německo, Nizozemsko a Itálie.
Německo, které je bezkonkurenčně největším evropským vývozcem do Ruska, tam v prvním pololetí vyvezlo zboží za 16 miliard eur, což bylo 31 procent veškerého vývozu unie do Ruska. Zároveň bylo i největším dovozcem, když z Ruska dovezlo zboží rovněž za 16 miliard eur.
Jeho zhruba vyrovnaná bilance je v Evropě spíše výjimkou. Naprostá většina členských států ji vůči Rusku v prvním pololetí měla pasivní. Přebytek, byť malý, zaznamenalo jenom šest zemí Evropské unie. Nejvíce pasivní bilanci vůči Rusko mělo Nizozemsko, Polsko, Francie, Španělsko a Itálie.
Česká republika v prvním pololetí do Ruska vyvezla zboží za 1,3 miliardy eur (asi 33 miliard korun), když o rok dříve to bylo za 891 milionů eur. V opačném směru do Česka v prvním pololetí putovalo zboží za 2,9 miliardy eur (zhruba 73,7 miliardy korun) oproti téměř dvou miliardám o rok dříve.
Obchod bude jedním z témat summitu Evropské unie a Ruska, který se uskuteční ve francouzském Nice v pátek. Vedle toho se na něm bude jednat například o energetice či finanční krizi.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
