Analytici se shodují v názoru, že společná dohoda evropských zemí vynaložit téměř dva biliony dolarů na garance a záložní úvěry na podporu bank i snížení základních úrokových sazeb centrálních bank, měly spíše psychologický efekt. Bankovní soustavy mnoha zemí se podle nich sice podařilo stabilizovat, ale s těmito kroky se zároveň v řadě států rozvolnily veřejné finance a krizi to nikterak nevyřešilo.
Například analytik Next Finance Vladimír Pikora se domnívá, že kroky vlád byly často "splašené". "Často to působilo, že je potřeba udělat hlavně efektivní akci, aby se o ní hodně psalo a skutečný reálný dopad byl často až podružný. Mělo to svou logiku, protože šlo hlavně o to uklidnit masy. To se podařilo," uvedl.
Ovšem například v České republice došlo k největšímu propadu akciového trhu za několik posledních let až po oznámení schválených opatření. Koruna rovněž výrazně oslabila v průběhu uplynulého měsíce. Také český dluhopisový a mezibankovní trh přestal fakticky fungovat. Aby se rozhýbal, začala ČNB poskytovat krátkodobé půjčky finančním institucím, za které ručily dluhopisy.
Krizi ovšem nejvíce pocítí v ČR průmysl, a to především podniky orientované na vývoz kvůli recesi v západoevropských zemích. Podle analytika ČSOB Petra Dufka ale mají nové členské země ve střední Evropě určité výhody, které jim umožňují nepocítit plný zásah této recese a zůstat v kladných číslech. Podle něj mezi výhody patří rozsáhlé investice do výroby z nedávné doby, pružnější trh práce ve srovnání se starými členskými zeměmi, levnější pracovní síla a často i výhodnější daňový systém.
Finanční krize podle hlavního ekonoma Patria Finance Davida Marka přináší ale i některé výhody, například možnost poučit se z chyb a získat odolnější a efektivnější finanční sektor. Tato krize není první a podle něj není určitě ani poslední.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					