Ztráty, které obchodníkům vznikly kvůli kriminalitě zákazníků a zaměstnanců či vlastními chybami, se loni v Česku na obratu obchodů podílely 1,38 procenta a ve srovnání s rokem 2006 byly o tři desetiny procentního bodu nižší. V ČR byl tento ukazatel nejvyšší z 22 evropských zemí, které jsou do průzkumu zařazeny. Stejný podíl ztrát jako Česko v loňském roce vykázalo i Maďarsko, kde škody obchodníků vzrostly o 1,5 procenta na 465 milionů dolarů (9,4 miliardy korun).
V Polsku činil podíl ztrát na obratu obchodníků 1,36 procenta (1,62 miliardy dolarů), na Slovensku 1,32 procenta (179 milionů dolarů) a v pobaltských státech 1,35 procenta (267 milionů dolarů). Nejlépe v průzkumu dopadlo Rakousko a Švýcarsko, kde obchodníci loni kvůli krádežím a ztrátám přišli o zhruba jedno procento obratu.
Celkové ztráty obchodníků ve 22 sledovaných zemích EU loni meziročně vzrostly o 0,8 procenta na 40,3 miliardy dolarů (821 miliard korun). Obchodníci ve střední Evropě přitom vykazují vyšší podíl ztrát na svých obratech než je tomu v západoevropských zemích. Zatímco ve střední Evropě se ztráty na obratu obchodníků loni podílely v průměru 1,36 procenta, tak v západní Evropě to bylo 1,26 procenta. Celoevropský průměr činil 1,27 procenta.
Více než polovinu ztrát zboží v tuzemských obchodech mají na svědomí krádeže. Podle průzkumu společnosti KPMG představují krádeže zákazníků 43 procent inventurních rozdílů zjištěných obchodníky. Na krádeže provedené zaměstnanci řetězců a na úbytky vzniklé při manipulaci se zbožím v obchodě připadá po 15 procentech ztrát. Při přepravě zboží vznikne zhruba sedm procent škod.
Nejvíce se v evropských obchodech ztrácí například alkohol, kosmetika, menší elektronika, značkové oděvy, DVD, počítačové hry či sladkosti. Češi ale nekradou pouze zboží. Obchodní řetězce se v poslední době potýkají také s velkými ztrátami nákupních vozíků, které mizí zejména z parkovišť u velkých hypermarketů a nákupních center. Škody obchodníci vyčíslili až na několik desítek milionů korun ročně.
Deseti největším obchodním řetězcům v Česku v roce 2007 podle předběžných údajů analytické firmy Incoma Research a časopisu Moderní obchod vzrostly tržby meziročně o 31,3 miliardy korun na rekordních 289,1 miliardy korun. Desítka největších obchodníků loni posílila podíl na domácím trhu, který se v rychloobrátkovém zboží zvýšil z 63 procent v roce 2006 na 66 procent.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					