Neznamená to však, že by tato novela zákona o spotřebních daních svou pouť sněmovnou skončila. Konečné slovo má vždy plénum Poslanecké sněmovny v závěrečném čtení.
Zpravodaj k novele, poslanec vládní ODS Michal Doktor, argumentoval kromě jiného tím, že ceny pohonných hmot jsou v současné době mnohem níž, než byly v době, kdy ČSSD svůj návrh předkládala. "Ty ceny jsou dnes opravdu někde jinde," zdůraznil. Nelíbí se mu také, že by státní rozpočet přišel až o 16 miliard korun.
Naopak podle předkladatelů by nižší výběr spotřební daně vyrovnal vyšší výběr daně z přidané hodnoty, který rostl v důsledku vysokých cen benzinu a nafty. "Dneska jsou ceny jinde, zítra mohou být zase jinde. S ropou je to jako na houpačce," řekl spoluautor návrhu Václav Votava (ČSSD). Podle něj se může stát, že se ceny ke konci roku vrátí zpět k vysokým hodnotám.
Místopředseda výboru Jiří Dolejš (KSČM) řekl, že účinek předkládaného návrhu je sporný a nezaručí výsledný pokles ceny u konečného prodejce. "Mohly by se radovat čerpací stanice a ne motoristé," podotkl.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
