"V zájmu každého z nás je, aby se všichni zaměstnanci mohli každý večer vrátit domů z práce v pořádku. Stavba není bojiště a neexistuje žádný důvod, aby se tam zranili nebo dokonce zahynuli lidé," poznamenal předseda představenstva společnosti Skanska CS Dan Ťok.
V samotné Skansce CS muselo z kanceláří do terénu mezi jeřáby a betonárky během jednoho týdne přes 100 manažerů. "Chceme umožnit poznat manažerům i lidem ze staveb poznat bezpečnost ze strany, kterou běžně neznají," řekla ředitelka odboru jakosti a trvale udržitelného rozvoje firmy Veronika Černá. Manažeři na stavbách se při poradách vedení společnosti vyskytují také u Hochtiefu CZ, uvedla mluvčí firmy Jitka Kovaříková.
Podobně prý postupuje také tuzemská stavební dvojka Metrostav. "Pracovníky z kanceláří posíláme na stavby zcela běžně," řekl mluvčí společnosti František Polák. Nejhorší bezpečnostní situace podle něj panuje u dodavatelských firem. Často jim prý chybí i základní vybavení, jako jsou helmy a vhodné oblečení. "U některých subdodavatelů je úroveň strašná," podotkl Polák.
Na každých sto zaměstnanců v českém stavebnictví připadají přibližně tři pracovní úrazy ročně, uvedla v tiskové zprávě s odkazem na údaje Českého statistického úřadu Skanska CS.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
