Do výsledků se podle finančního ředitele Siemensu v ČR Radomíra Šimka promítla koncernová restrukturalizace, která je největší za posledních 20 let. "V loňském roce Siemens celosvětově prodal divizi automobilové techniky Siemens VDO, což samozřejmě má na konečná čísla skupiny Siemens v ČR zásadní vliv," vysvětlil Šimek. Siemens VDO zaměstnával ve čtyřech českých výrobních závodech zhruba 6000 zaměstnanců.
Skupina v minulém roce vyvezla výrobky a služby v hodnotě přes 24,5 miliardy Kč, což představuje meziroční pokles exportu zhruba o 20 miliard korun.
Podle Šimka patří Siemens stále k největším zaměstnavatelům v zemi a v současnosti nabízí několik set volných míst. "Navzdory světové finanční krizi dále rozšiřujeme své aktivity v České republice. Jen v minulých dnech jsme oznámili rozšíření výrobního závodu na parní turbíny v Brně a podniku na výrobu elektromotorů v Mohelnici," dodal.
Letos v létě skupina oznámila, že do poloviny příštího roku prodá nebo uzavře závod Siemens Kolejová vozidla na pražském Zličíně. Do té doby se ale společnost na nátlak odborů zavázala nepropouštět a více než tisícovce zaměstnanců vyplácet nadstandardní bonusy.
Siemens patří mezi největší globální elektrotechnické a elektronické koncerny. Společnost zaměstnává zhruba 400.000 lidí. Koncern ve fiskálním roce končícím letos v září zaznamenal tržby 77,3 miliardy eur a čistý zisk 1,9 miliardy eur.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
