Bush vystoupí na Wall Street, kde nastíní své priority pro nadcházející summit skupiny G20. Schůzka která se koná v pátek a v sobotu, by měla připravit reformu regulace globálního finančního systému. Vedle představitelů největších průmyslových a rozvojových zemí se jí zúčastní zástupci mezinárodních finančních organizací.
"Reformy finančního sektoru jsou sice nutné, dlouhodobým řešením dnešních problémů je však trvalý ekonomický růst. A nejjistější cestou k němu jsou volné trhy a svobodní lidé," uvedl Bush.
Dnešní finanční krize podle prezidenta neznamená selhání tržního systému. "Vládní intervence není žádný všelék," uvedl Bush.
Čeká se, že s požadavky na zesílení regulace vystoupí na summitu evropští lídři, zejména francouzský prezident Nicolas Sarkozy. Bushovo vystoupení tak vytyčuje meze případným snahám o příliš drakonickou a v konečném důsledku škodlivou regulaci trhů.
Bush dal najevo, že samy reformy finančních trhů ničemu nepomohou, pokud se opustí volný trh a omezí obchod. "Krize nebyla selháním systému volného trhu. A odpovědí není snažit se celý systém vytvořit znovu," řekl Bush.
Reformy by podle Bushe měly být takové, aby ekonomiku dlouhodobě posílily. Mluvit by se podle něj na summitu mělo například o zlepšení účetních pravidel pro cenné papíry tak, aby investoři byli schopni pochopit skutečnou hodnotu aktiv, které kupují. Změny jsou zapotřebí v boji proti tržním manipulacím a podvodům a zlepšit je také nutné koordinaci legislativy a regulace mezi jednotlivými státy. Dalším námětem rozhovorů bude modernizace Mezinárodního měnového fondu a Světové banky, kde je nutné předat větší podíl hlasů rozvojovým zemím, uvedl Bush.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					