Pošta by tím ušetřila náklady na provoz vlastní kamenné pobočky a zároveň zachovala pro obyvatele službu v místě jejich bydliště. Proti nápadu s poštou v obchodě nic nenamítá ani Svaz měst a obcí. Podle jeho místopředsedy a starosty Čermné nad Orlicí Josefa Bezdíčka by se díky tomu mohly udržet i prodejny, které příliš neprosperují a hrozí jim zánik.
Náměstek ministra vnitra Zdeněk Zajíček nastínil celkem tři alternativní modely, podle kterých by mohly malé pošty v budoucnu fungovat. Vedle propojení pošty se soukromými obchody, kde by se první "vlaštovky" mohly objevit již v lednu, jde především o takzvané mobilní doručování případně spolupráci pošty a úřadu místní samosprávy.
Pojízdné pošty nyní podnik testuje v pilotním projektu ve 178 obcích, kde se podle záměrů bývalého ředitele pošty Karla Kratiny měly kamenné pobočky zrušit. Oproti běžnému pošťákovi v autě jde podle Sedláčka o "vyšší formu mobilní pošty". Kromě listovních služeb nabízejí mobilní pošty například i služby peněžní.
Zároveň s pojízdnou poštou fungují i kamenné pobočky. "Necháváme občany hlasovat nohama," řekl Sedláček. Žádná pošta se podle něj nebude rušit bez dohody s místní samosprávou. Podle Bezdíčka by naopak místo rušení mohlo dojít ke zlepšení služeb, například k prodloužení otevírací doby.
O formě poštovních služeb na venkově chtějí obě strany dále jednat, příští setkání je plánováno na leden.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					