"Kvůli současným ekonomickým podmínkám konsolidujeme naše operace v Česku. Mimo hlavní město se naše vyhlídky na provozování kaváren výrazně zhoršily," řekl deníku výkonný šéf Coffeeheaven Richard Worthington. V Česku bylo dosud otevřeno 19 kaváren Coffeeheaven, většina z nich v Praze, tři v Brně. Podle všeho tak řetězec zůstane pouze v hlavním městě, píše MfD.
Firma neočekává, že by se v blízké době ekonomické podmínky v tuzemsku zlepšily, a proto se zbavuje méně výkonných poboček. "Odprodej pronájmu v některých lokalitách byl výhodnější než další provoz těchto obchodů," vysvětlil Worthington. Firma tímto způsobem dosud získala 400.000 liber.
Na český trh vstoupil polský řetězec v roce 2004. Loni zde utržil 3,3 milionu liber (101 milionů korun) a skončil ve ztrátě 300.000 liber (9 milionů korun). Kavárnám Coffeeheaven se v Praze nyní kvůli poklesu počtu turistů daří hůř. Srovnatelné tržby za duben až září klesly meziročně o dvě procenta, uvedla MfD.
Firma se přesto chystá otevírat nové pobočky, tentokrát však pouze v Praze. Naposledy otevřela před několika týdny v pražském kancelářském komplexu BB centra. Nyní vyčkává, až se ceny nemovitostí přizpůsobí nové realitě a bude výhodnější otevřít nové kavárny v atraktivních lokalitách.
Coffeeheaven international provozuje přes 90 kaváren v Polsku, Česku, Lotyšsku (pod názvem CoffeeNation), na Slovensku, v Maďarsku, Rumunsku a Bulharsku. Loni utržila 16 milionů liber (téměř půl miliardy korun) a vydělala 700.000 liber. Kavárenská síť začínala před osmi lety na polském trhu. S 55 kavárnami jde o její největší a jediný ziskový trh, napsala dnešní Mladá fronta Dnes.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
