Závod vyrábí pickupy, sportovní užitkové vozy, sedany a kompaktní vozy. Automobily z jeho produkce byly pro thajský trh i na export do ostatních zemí jihovýchodní Asie a Austrálie. Ročně závod vyráběl kolem 100.000 aut; jeho roční výrobní kapacita je 130.000 vozů.
Zhruba dvěma tisícovkám zaměstnanců podniku bude divize GM Thailand během odstávky vyplácet 75 procent měsíční mzdy. Na kolik se sníží letošní produkce závodu, mluvčí neuvedl.
Podobně jako v Thajsku se GM zachoval v Jižní Koreji. Společný podnik GM Daewoo odstaví v prosinci výrobu na dva týdny.
Jde o další dramatický krok amerického automobilového průmyslu, který se snaží přežít výrazný propad prodeje za rýsující se hospodářské recese. Ta již asi postihla eurozónu a dostihla Japonsko, druhou největší ekonomiku světa.
Takzvaná velká trojka amerických automobilových koncernů General Motors, Ford Motor a Chrysler se snaží získat od státu 25 miliard dolarů, aby se vyhnula bankrotům. Realizace těchto plánů ale tento týden začala mizet do ztracena kvůli rostoucímu politickému odporu, napsala agentura Reuters.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					