Dow Jonesův index zakončil obchodování růstem o 6,55 procenta na 8046,66 bodu. Smazal tak většinu ze zhruba 11procentního propadu předešlých dvou dní. Index technologického trhu Nasdaq posílil o 5,18 procenta na 1384,35 bodu.
Akcie se během dne pohybovaly vesměs kolem čtvrtečního závěru, ke konci obchodování však výrazně získaly. Zasloužily se o to zprávy, podle nichž by nominaci nově zvoleného prezidenta Baracka Obamy na klíčovou ekonomickou funkci ministra financí měl získat prezident Federální rezervní banky New Yorku Timothy Geithner. To pomohlo smazat na trhu nejistotu vyvolávanou obavami z osudu banky Citigroup.
Investoři předtím hlavně skupovali zpět akcie sektorů, které dosud výrazně klesaly, zejména komoditních a ropných firem. Více než šest procent tak získal největší ropný koncern Exxon Mobil.
Trh brzdil další propad Citigroup, jejíž akcie klesaly až o 18 procent a byly kolem 15letého minima. Objevovaly se zprávy, že banka zvažuje fúzi, prodej skupiny po částech nebo celé najednou. Spolu s Citigroup výrazně klesly i akcie JPMorgan a Bank of America. Pod tlakem zůstaly i akcie automobilek, které mají stále daleko k nadějí na záchranu od vlády.
Japonský jen a americký dolar, které ve vlnách investiční averze k riziku v poslední době rostou, dnes oslabily a získalo naopak euro. Způsobilo to hlavně oživení na akciových trzích, které pomohlo zmírnit nervozitu i na devizovém trhu a přimělo některé investory opět nakupovat rizikovější aktiva na úkor dolaru a jenu.
Euro vůči dolaru na konci newyorského obchodování posílilo o zhruba jedno procento na 1,2580 USD. K jenu euro stouplo o více než dvě procenta na 120,70 JPY. Dolar vůči jenu vzrostl o 1,8 procenta na 95,95 JPY.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
