Podle Štichy byla letos vypracována první ucelená personální strategie České televize, která je zásadním nástrojem jejího programového, technického a ekonomického rozvoje. "Součástí této strategie je i záměr realizace personálního auditu," uvedl Šticha.
Česká televize v posledních letech zdvojnásobila nabídku vysílaných programů poté, co spustila zpravodajsko-publicistickou ČT24 a sportovní ČT4. Tím, ale i rozšířením prostoru pro vlastní tvorbu, došlo podle Štichy k zásadnímu nárůstu výroby v ČT.
Tento proces se podle ČT projevil i růstem počtu zaměstnanců. Od roku 2005 se počet zaměstnanců zvýšil ze zhruba 2510 na 2890, současně se zdvojnásobila i produktivita práce.
"Je zřejmé, že po náročném extenzivním období je potřeba provést bilanci nových pracovních procesů, jejich stabilitu a ukotvení v celém systému činnosti televize veřejné služby, jejíž součástí je i prověrka účelnosti a efektivity interních pracovních míst," uvedl Šticha s tím, že ČT se v tomto ohledu přirozeně chová jako standardní velký výrobní podnik.
Zda začne audit již v lednu, jak uvedl deník E15, kdo jej uskuteční a kolik bude stát, to je zatím podle ČT předčasné uvádět. "Příprava personálního auditu je ve velmi raném stadiu. Nelze tedy zatím hovořit o konkrétnostech," poznamenal mluvčí.
Podle ČT ale není prvotním cílem auditu snižovat stavy interních zaměstnanců. Personální strategie předpokládá do roku 2012 stálý počet zaměstnanců ČT, a to na letošní úrovni. "Prioritním účelem zvažovaného personálního auditu tedy není snižování stavu interních zaměstnanců, ale zachování efektivního fungování ČT v rámci jejích dlouhodobých programových, technických a ekonomických záměrů," dodal Šticha.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
