Průzkum, v jehož rámci bylo osloveno 348 vedoucích pracovníků oddělení interního auditu ve 35 zemích světa, ukázal, že v následujících dvou letech bude nutné se více zaměřit na provozní rizika. V této souvislosti považuje 75 procent respondentů za důležitou oblast informačních technologií, 61 procent zmínilo fúze a akvizice, 53 procent významné investiční programy, 45 procent zvýšení výkonnosti, 44 procent bezpečnost informací a 39 procent dotázaných se chce zaměřit na hospodářskou kriminalitu.
"Nepříznivá ekonomická situace a stupňující se očekávání akcionářů nutí management i výbory pro audit, aby zefektivnily řízení rizik a neustále zvyšovaly hodnotu společnosti," uvedl šéf pro interní audit v Ernst & Young Neil Aaron. To má podle něj vliv i na vývoj interního auditu, u něhož se nyní výrazně posiluje poradní funkce.
Tradiční funkce interního auditu již plně neodpovídají potřebám dnešních organizací, doplnil ředitel služeb interního auditu Ernst & Young v ČR Josef Severa. Nedostatek zaměstnanců s relevantními zkušenostmi a znalostmi prý brání vnitřnímu auditu v efektivním vyhodnocování rizik. Pouze 17 procent respondentů průzkumu hodnotí své schopnosti v tomto směru jako velmi kompetentní. "Nechtějme od auditorů, aby byli supermani, vyžadujme ale profesionální přístup k zadáním, kterými je audit pověřován," podotkl.
Pouze 69 procent oslovených vedoucích pracovníků oddělení interního auditu má v oddělení obsazeno 90 a více procent pracovních míst a 64 procent respondentů potvrzuje, že získat a udržet si specializované odborníky je čím dál obtížnější. Na 83 procent z nich hledá odborníky vybavené potřebnými dovednostmi mimo svou organizaci. Možnost dodatečného školení stávajících zaměstnanců využívá jen malá část oslovených.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
