"Definitivně tak skončil mnohaletý spor, jenž náš stát vedl před českými i německými soudy. Správce konkurzní podstaty nyní uznal, že vlastníkem předmětného majetku v Hamburku je ČR. V dohodě o narovnání se také zavázal zaplatit našemu státu jednorázové vypořádání v řádech milionů korun," cituje tiskového mluvčího MD Karla Hanzelku.
Pozemky v Hamburku získalo Československo po první světové válce do pronájmu, který potrvá až do roku 2027. Po roce 1989 ale nebylo při privatizaci jasně definováno, kdo vlastní budovy, které na pozemcích stojí. Vedle státu si je nárokovala i zprivatizovaná společnost ČSPL, která později zkrachovala. Konkurzní správce pak vedl o budovy mnohaletou právní bitvu. Zisk z pronájmu budov plynul do konkurzní podstaty.
O využití přístavních prostor ministerstvo dopravy zatím podle Práva nerozhodlo. "V tuto chvíli nemáme schválen žádný rozvojový program. Bez vyřešení vlastnické situace totiž jeho příprava neměla valného smyslu. Nyní, kdy se majetek definitivně vrací do českých rukou, však už budeme moci varianty možného využití tohoto území vypracovat," řekl Právu Hanzelka.
Česko je ovšem v této věci omezeno zmíněnou nájemní smlouvou, podle níž lze tuto část hamburského přístavu využívat jednom k přepravě zboží po labské vodní cestě mezi Českou republikou a Hamburkem, dodává Právo.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
