"Dolaďují se poslední aspekty smlouvy," řekl deníku šéf Ředitelství služby dopravní policie Leoš Tržil. Dosud je praxe taková, že k nehodě může vyjet jakákoliv odtahová či asistenční služba, tedy i ta, která nemá smlouvy s pojišťovnami. Tito takzvaní crash-hunteři často zvyšují pojišťovnám ceny služeb, a tím je připravují ročně o desítky milionů korun, řekl deníku zdroj z trhu.
"Pirátské" odtahovky přitom často dostávají informace o nehodách přímo od policistů. Nehodové centrum je podle Tržila jedno z opatření, které by mělo výrazně eliminovat korupci.
Po zavedení nehodového centra účastníci nehody zavolají na linku 158, operační jednotka policie je přepojí na call centrum ČAP a to pošle na místo smluvní asistenční službu. "Pojišťovny budou mít na odtah stanovený limit, který budou muset dodržet. Naším cílem je, aby po nehodě nebyl dlouho narušen plynulý dopravní provoz a aby byla auta co nejrychleji odtažena," doplnil Jaroslav Zvára z Centra dopravních informací.
Na činnost nového nehodového centra nebude podle jeho tvůrců potřeba přijímat zvláštní předpis. Podle Michala Šimona z ČAP jde pouze o technický projekt, který zjednoduší účastníkům nehody řešení vzniklé situace. "Zájmem pojišťoven samozřejmě je, aby nehodu řešila asistenční služba, se kterou má smlouvu, většinou z povinného ručení," dodal Zvára.
Dvěma největšími asistenčními firmami na trhu jsou SOS Assist, která jezdí pro Českou pojišťovnu, a Global Assistance, která poskytuje služby Kooperativě a České podnikatelské pojišťovně, napsal deník.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
