"Oblast Střední Asie má velký potenciál dobře platící klientely, což si České aerolinie ověřily na úspěšnosti letos zahájeného spojení do (kazašského města) Almaty," uvedla Hupáková. ČSA jednají o zahájení letů do dvou nových destinací v této oblasti. Oba lety by společnost chtěla nabízet dvakrát týdně letounem Airbus A319.
ČSA od letního řádu také posílí lety z ČR do Moskvy, a to na čtyři denně. Aerolinky chtějí rozšířit i spojení do Petrohradu. Noční linka do Bejrútu bude v hlavní sezóně doplněna dvěma frekvencemi v denních časech. Zachovány zůstanou ze zimní sezóny nové noční linky do Hamburku a Stuttgartu. Pokračovat bude letos zavedený letní sezónní provoz do řeckého Heraklionu. Posíleny by měly být také lety do Almaty, Káhiry, Minsku, Damašku, Skopje, Istanbulu, Jerevanu a Tbilisi.
"Linka do Manchesteru bude nově operována v atraktivnějším čase, a to s večerním odletem z Prahy a ranním návratem z Manchesteru," uvedla Hupáková. Doplnila, že to umožní uvolnění kapacity po dočasném omezení spojení do Dublinu. Tamní letiště totiž pro období letní sezóny 2009 nepřidělilo ČSA letištní sloty v požadovaných časech ranního odletu z Dublinu. Obchodní přítomnost si ale ČSA na irském trhu zachovají i nadále.
Mezi Irskem a Českou republikou zůstane zachován maximálně redukovaný provoz v čase výhodném pro českou klientelu, tedy s odletem z Prahy v pátek a návratem v neděli. Poslední lety dosud nabízené ve všedních dnech se uskuteční 13. ledna z Prahy a zpět z Dublinu 14. ledna, poznamenala mluvčí.
ČSA v budoucnu nevylučují návrat k dennímu operování na lince Praha - Dublin. "Díky nynějšímu přesunu letů do Manchesteru na atraktivní ranní čas se uvolní kapacita z dosud létaného poledního spojení v Manchesteru, kterou České aerolinie využijí na zavedení třetího denního letu do Kodaně," dodala Hupáková.
České aerolinie přepravily od ledna do konce září letošního roku 4,4 milionu cestujících, což je o 4,9 procenta více než za stejné období loni. Loni se společností cestovalo 5,6 milionu pasažérů.
Od roku 2001 jsou ČSA členem jedné z předních světových aliancí leteckých dopravců - SkyTeam. V současné době nabízejí spojení do 129 destinací ve 44 zemích světa, jejich flotilu tvoří 50 letadel.
Firma, která se v roce 2005 dostala s téměř půlmiliardovou ztrátou na pokraj krachu, loni vykázala čistý zisk 207 milionů korun. České aerolinie patří z 90 procent státu, který je chce v následujících měsících prodat.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
