Šéfové velkých amerických automobilek v rámci obhajoby státní pomoci v Kongresu slíbili, že se více zaměří na snižování spotřeby pohonných hmot a redukci výrobních nákladů. Řada zákonodárců se však dosud stavěla skepticky k životaschopnosti automobilek s tím, že podniky nebyly již v minulosti schopny dostatečně snížit náklady a přizpůsobit se novým požadavkům spotřebitelů.
Výrobci automobilů požádali Kongres o pomoc již minulý měsíc, kdy chtěli celkem 25 miliard dolarů. Zákonodárci však tehdy hlasování o pomoci odložili a vyzvali automobilky, aby předložily věrohodné podnikatelské plány, jak si chtějí zajistit dlouhodobější přežití. Také Bílý dům potvrdil svůj postoj, podle kterého musí automobilky před poskytnutím státní pomoci prokázat svou životaschopnost.
Poptávka po autech ve Spojených státech nyní prudce oslabuje kvůli recesi a obtížnějšímu přístupu k úvěrům v důsledku finanční krize. V listopadu prodej automobilů včetně vozů zahraničních automobilek klesl meziročně o 36,7 procenta.
Americký prezident George Bush v pátek připustil, že americká ekonomika vstoupila do recese a vyjádřil velké obavy z nepříznivého vývoje trhu práce, který v listopadu ztratil více než půl milionu pracovních míst, a také obavy o přežití amerických automobilek. Ty přímo a nepřímo vytvářejí asi deset procent pracovních míst v celé ekonomice.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
