"O tomto návrhu již déle přemýšlím. Mohlo by to pomoci malým a středním podnikům i automobilovému průmyslu a odlehčí to i podnikatelům, plátcům DPH," uvedl ministr. Podle něj navíc tento krok může i zvýšit počet plátců DPH.
Celkově je ale ministr v současné situaci odpůrcem veřejných výdajů na podporu jednotlivých průmyslových odvětví. "Veřejné výdaje nemohou být motorem růstu," uvedl ministr. Zároveň upozornil, že nakonec by byla vláda nucena si peníze půjčit a omezila by tak soukromé investice. "Vláda by si musela půjčit a tím vytěsnit soukromé investice, protože banky půjčí raději vládě," dodal.
Odpočet DPH je podle Kalouska pak jedním z mála systémových rozpočtových kroků na zmírnění dopadů krize. Jako další uvedl kvůli proexportnímu zaměření české ekonomiky posílení úvěrového rámce České exportní banky. "Nesmí se stát, aby exportní banka měla bonitní projekty a neměla peníze na jejich financování. Nyní proto posilujeme o miliardu, bude-li potřeba, tak posílíme více," uvedl Kalousek.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
