Sama firma hodnotu transakce komentovat nechce. "O ceně nemohu v tuto chvíli hovořit," říká ředitel pro logistiku a člen představenstva OKD, Doprava Bohumil Bonczek. Podle nejmenovaného zdroje HN byla cena za terminál nízká, protože provoz na terminálu byl až dosud minimální. "Bakala bude muset v místě hodně investovat a přitáhnout přepravce. Běloruská strana podle něj dostala i vyšší nabídky, ale nakonec se rozhodla pro Čechy," píšou HN.
Firma si slibuje, že zákazníkům ulehčí dopravu mezi západem a východem. "Koupě terminálu je součástí naší strategické vize v logistice. Předpokládáme další investice, chceme vybudovat moderní terminál," říká podle HN Bonczek a dodává, že chce společnost také spolupracovat s běloruskou železnicí.
Součástí společnosti Belterminal, která má zhruba 50 zaměstnanců, jsou vedle kolejí i manipulační zařízení, administrativní budovy a sklady. Brestský železniční terminál má strategickou polohu na hranicích s Polskem, odbavuje veškerý náklad směřující přes Bělorusko do Evropské unie. Na Belterminalu se překládají kontejnery se surovinami z Ruska a dalších východních zemí z podvozků se širokým rozchodem, aby mohly pokračovat v cestě napříč evropským kontinentem, píšou HN.
"Tato strategická investice umožňuje OKD, Doprava výhradně řídit jeden z klíčových koridorů východ-západ-východ pro nákladní dopravu z Ruska a Asie do Evropy," říká generální ředitel OKD, Doprava Attila Boros. Akvizice zahrnuje podle deníku také první privatizaci železniční tratě v Bělorusku. Terminál pod kontrolou soukromého investora by navíc mohl přinést zájem dalších firem o přepravu zboží z Dálného východu do Evropy na železnici přes Bělorusko, namísto lodního spojení Suezským průplavem, píšou HN.
Společnost OKD, Doprava vlastní New World Resources Transportation a je po Českých drahách druhým největším železničním přepravcem v České republice. V loni měla firma tržby ve výši 3,3 miliardy korun a hrubý zisk 254 milionů korun. Bakalova investiční společnost RPG získala dopravní firmu spolu s těžebním holdingem OKD, napsaly Hospodářské noviny.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
