Tatra nedávno oznámila propouštění víc než 800 zaměstnanců kvůli světové hospodářské krizi. Zbavila se tak přibližně pětiny z 4400 zaměstnanců. Ve většině se provozů bude zhruba do konce března 2009 pracovat jen tři týdny v měsíci. Firma tak sníží náklady na mzdy a energie. Náklady na vývoj ale omezovat nebude, uvedl už minulý týden šéf firmy Adams.
Dnes to potvrdil. "Čelíme celosvětové krizi, která má dopady na průmysl na celém světě a také Tatra těmto dopadům čelí. Tato situace dokonce ještě zvyšuje důležitost spolupráce s univerzitou. Musíme vylepšit naše vozy a zvýšit jejich konkurenceschopnost, nalézt a vyvinout nové materiály ke konstrukci nákladních vozidel," řekl dnes Adams.
Tatra chce ve spolupráci s VUT vyvíjet především ekologicky šetrnější motor splňující normu EURO 6. Ten by měl být připraven v roce 2010. Kromě toho bude vyvíjet také hybridní a elektrické motory, které chce v budoucnu využít pro svá auta.
"Tato smlouva je jakousi formalizací vztahu s podnikem a umožní našim studentům těsnější vazbu na praxi a přinese nám učitele z praxe do prostředí univerzity, což je obojí naším strategickým cílem," uvedl rektor brněnské školy Karel Rais.
Do ekologických pohonů v posledním období investuje i řada světových automobilek. Jejich plány by ale mohla zbrzdit právě světová finanční krize. Právě na vývoj takzvaných zelených pohonů by mohly například automobilky z EU dostat nejméně pět miliard eur (asi 126 miliard Kč). Ještě větší finanční pomoc od státu, až kolem 350 miliard korun, by měly dostat americké automobilky.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
