O licenci nikdo jiný vedle pošty nežádal, uvedla mluvčí ČTÚ Dana Makrlíková. Podle vedení pošty je licence výsledkem kompromisu s regulátorem.
Od příštího roku pošta musí doručit do druhého dne 91 procent listovních zásilek. Každý následující rok se tato norma zvýší o další procento. "Třebaže se to může zdát jako minimální posun, jedno procento představuje téměř sedm milionů zásilek ročně, tedy o sedm milionů zásilek povinně doručených dříve," uvedl Mravinac.
Rozsah základních služeb i ostatních povinností doznal podle mluvčího spíše technických změn. O případných úpravách cen chce pošta informovat v následujících dnech. Mladá fronta Dnes v sobotu napsala, že pošta od příštího roku zruší slevy na hromadnou firemní korespondenci, zachová ale ceny za posílání dopisů, balíků a peněz.
Poštovní licence zavazuje poskytovat služby na celém území státu v odpovídající kvalitě a za dostupné ceny. Zdrojem financování těchto služeb je monopol na dopravu zásilek s písemnostmi do 50 gramů a za cenu nižší než 18 Kč. Hmotnost zásilek v poštovní výhradě se stále snižuje a trh se má plně otevřít za pět let. Země původní evropské patnáctky se zavázaly trh otevřít o dva roky dříve, tedy do roku 2011.
Česká pošta provozuje kolem 3400 poboček a zaměstnává kolem 37.000 lidí. Ročně doručí 900 milionů zásilek a 29 milionů balíků.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
