Americký prezident George Bush zpochybnil schopnost dlouhodobého přežití automobilek. Demokraté se podle kongresových poradců snaží obavy vlády rozptýlit změnami v návrhu a nadále doufají v dosažení dohody. Bílý dům požaduje větší záruky, že automobilky budou schopny zreorganizovat své aktivity a obnovit svou konkurenceschopnost.
Americké automobilky GM, Ford a Chrysler minulý týden přišly do amerického Kongresu s žádostí o státní úvěrovou pomoc v celkové sumě 34 miliard dolarů (675 miliard korun). To je mnohem více než 25 miliard dolarů, o něž automobilky žádaly ještě v listopadu.
Příští prezident Spojených států Barack Obama již o víkendu uvedl, že je třeba zabránit kolapsu amerického automobilového průmyslu. Zdůraznil však, že jakákoliv státní pomoc automobilkám by měla být podmíněna jejich úplnou restrukturalizací.
Největší americká automobilka GM v pondělí zveřejnila neobvykle upřímné inzertní oznámení, ve kterém uznává, že zklamala a v některých případech dokonce zradila americké spotřebitele. Zároveň ale varuje, že její krach by prohloubil současnou recesi a ohrozil miliony pracovních míst.
Poptávka po autech ve Spojených státech nyní prudce oslabuje kvůli recesi a obtížnějšímu přístupu k úvěrům v důsledku finanční krize. V listopadu prodej automobilů včetně vozů zahraničních automobilek klesl meziročně o 36,7 procenta.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
