Index Nikkei 225 si připsal 66,82 bodu a obchodní den uzavřel vyšší o 0,8 procenta na hodnotě 8395,87 bodu. To je nejvyšší závěr za více než týden. Hned na začátku obchodování se přitom vyšplhal těsně pod 8500 bodů. Širší index Topix vzrostl o 0,7 procenta na 817,94 bodu.
Investoři měli zájem o akcie některých strojírenských firem, například Komatsu, i zde ale počáteční růst později odezníval s tím, jak se zvyšoval kurz jenu. Pevnější měna totiž prodražuje výrobky japonských firem na zahraničních trzích. K růstu kurzů obecně přispěly naděje, že plán podpory americké ekonomiky sníží dopady recese.
Na devizových trzích se vedle kurzu jenu zvyšoval i kurz dolaru vůči euru, který tak smazal část ztrát z předchozího dne. Obchodníci vyhodnocují hlavně postup jednání o podpoře odvětví výroby automobilů v USA, které čelí vážným problémům v důsledku globální finanční krize a s ní spojeným propadem poptávky.
Euro k dolaru zpevnilo na nejvyšší úroveň od konce listopadu, především díky růstu cen akcií, který přiměl investory vrátit se k rizikovějším aktivům. Analytici jsou ale v hodnocení dalšího vývoje opatrní, protože by útlum globální ekonomiky mohl být delší než se předpokládalo.
"Přetrvávají zde pochybnosti, zda růst cen akcií může vydržet. Pro hráče na měnových trzích je obtížné jednoduše reagovat na pohyby cen akcií," řekl viceprezident investiční společnosti BBH Investment Services Nobuaki Kubo. Americké akciové trhy v pondělí prudce zpevnily a někteří obchodníci čekali, že výrazněji vzroste i burza v Tokiu.
Euro k dolaru oslabilo o 0,5 procenta na 1,2867 USD, zatímco proti jenu kleslo o 0,9 procenta na 119,05 JPY. Dolar k jenu oslabil o 0,4 procenta a dostal se na 92,47 JPY.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
