Tlak a náměty pro vládu chce Palas vytvářet společně s odbory a vedením velkých průmyslových firem, se kterými podle svých slov bude postupně scházet.
"Víme, že Zemanova a Špidlova vláda vůči tomuto regionu uplatnila systém investičních pobídek, budovala průmyslové zóny, a tím zachovala sociální smír a pomáhala roztáčet kola ekonomiky. A náš požadavek vůči centrální vládě bude, aby i oni přišli s nějakými takovými opatřeními," prohlásil hejtman. Podle něj bude třeba vytvořit programy, které budou vracet nezaměstnané oběti krize zpátky do práce.
O konkrétní pomoci jednotlivým regionům by měla podle něj jednat jak Asociace hejtmanů, tak hejtmani jednotlivě s ministry. Podle Palase by situaci v době krize mohl zachránit vládní zmocněnec. Zmocněnci, které jmenovala sociálnědemokratická vláda v letech 2000 a 2003, měli koordinovat činnost nejrůznějších úřadů podílejících se na řešení problémů, které z proměny průmyslu a zemědělské výroby případně nastaly.
Funkce tří svých zmocněnců pro řešení problémů spojených s obnovou severozápadních Čech a Moravskoslezského a Jihomoravského kraje ale Topolánkova vláda před dvěma lety zrušila s tím, že jejich práci převezmou lidé z krajských úřadů a z příslušných ministerstev. "Jsem přesvědčen, že se funkce vládního zmocněnce neměla rušit, že alespoň pro náš region byla na místě," uvedl Palas.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
