"S cenou těsně pod 100 miliard korun bychom se jistě vyrovnali. Pokud by to však bylo jen 50 miliard korun, doporučil bych, aby vláda letiště neprodávala," řekl Řebíček listu.
Prodej pražského letiště brzdí nyní průtahy při jmenování poradce. Řebíček řekl, že by se tento proces mohl protáhnout do března a důsledkem by mohlo být, že vláda Mirka Topolánka již dokončit prodej nestihne. "Toto zpoždění by teoreticky mohlo znamenat, že tato vláda nebude schopna uzavřít privatizaci před plánovaným termínem voleb na jaře 2010," řekl ministr.
Řebíček očekává, že se do soutěže o letiště přihlásí asi 30 uchazečů, tedy méně, než se původně předpokládalo. Kvůli finanční krizi totiž přestaly mít zájem čistě finanční investoři, měl by však trvat zájem jiných letištních operátorů, řekl Řebíček. O Letiště Praha již projevily zájem například vídeňské letiště Flughafen Wien, německý Fraport, francouzská Aeroports de Paris nebo české finanční skupiny PPF, Penta Investments a J&T.
Do druhého kola tendru na poradce postoupily podle českého tisku banky Credit Suisse, JPMorgan, Merrill Lynch, Morgan Stanley a Rothschild. Vyřazena byla Deutsche Bank, která se však proti tomu nyní odvolává, což zřejmě způsobí zdržení.
Pražské letiště je považováno za jednu z největších investičních příležitostí v oboru. Čistý zisk letiště loni vzrostl o 14 procent na 1,1 miliardy korun.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
