Pro ministerstvo je to letos už druhá padesátitisícová pokuta za výběr právních služeb. První se týkala chybného výběru právní kanceláře, s níž úředníci konzultovali plánovanou privatizaci Letiště Praha.
Právníky při spuštění mýtného systému potřebovalo ministerstvo od listopadu 2004 do března 2006. Za toto období uzavřelo s právní kanceláří několik smluv, které na sebe časově navazovaly. "Ministerstvo ale tuto zakázku podle našeho názoru účelově rozdělilo na menší, aby se vyhnulo výběrovému řízení," uvedl Pecina. Postup, který ministerstvo zvolilo, mohl podle něj podstatně ovlivnit hodnocení nabídek.
Mýtné se v Česku platí od loňského ledna, zatím pouze na dálnicích, rychlostních silnicích a malé části silnic první třídy. Mýtná povinnost se vztahuje na vozidla o hmotnosti 12 tun a těžší. Ministerstvo dopravy do budoucna nevylučuje rozšíření mýtného z dálnic a rychlostních silnic na větší část silniční sítě.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
