Ve prospěch zákona, který předpokládá, že automobilky budou muset v případě využití státní pomoci projít zásadní restrukturalizací, nebo vyhlásit bankrot, hlasovalo 237 reprezentantů, 170 se postavilo proti. "Tento zákon je o tom, že Detroit a Amerika dostávají šanci vrátit se zpět do kolejí," prohlásila předsedkyně Sněmovny Nancy Pelosiová těsně před hlasováním.
Záchranné krátkodobé úvěry by měly GM a Chrysleru umožnit, aby do března přežily a odvrátily hrozící bankrot. Ford okamžitou pomoc nepotřebuje a chce pouze přístup k úvěru v případě zhoršení situace. Peníze přijdou, jak navrhovala vláda od začátku, z fondu ministerstva energetiky. Fond byl schválen již v září a byl určen k podpoře vývoje úspornějších a ekologických vozů.
Vláda se za poskytnuté úvěry stane největším akcionářem automobilek a bude jmenovat "automobilového cara", jemuž se firmy budou zodpovídat. "Car" bude mít vliv na podobu restrukturalizace a bude moci zadržet úvěry v případě, že firmy nepokročí ve změnách. Bude také moci doporučit, aby firma, které nesplní podmínky pro úvěry, vyhlásila bankrot a pokusila se o restrukturalizaci v režimu ochrany před věřiteli.
Prezident George Bush spolu s řadou republikánských zákonodárců vyjadřoval pochyby, zda budou automobilky schopny dlouhodoběji přežít. Jeho nástupce Barack Obama se zasazoval o pomoc, zdůrazňoval však, že by měla být podmíněna restrukturalizací automobilek. Řada zákonodárců ale zastává názor, že o osudu firem by měl rozhodovat trh, nikoli vláda zatížená rekordními rozpočtovými deficity.
Americký automobilový trh je nyní v těžké krizi kvůli ekonomické recesi a obtížnějšímu přístupu k úvěrům v důsledku finanční krize. V listopadu prodej automobilů včetně vozů zahraničních značek klesl meziročně o 36,7 procenta.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
