Reforma současného systému obchodování s emisními povolenkami je součástí takzvaného klimaticko-energetického balíčku návrhů. Ty mají unii pomoci dostát závazku snížit do roku 2020 emise skleníkových plynů o pětinu proti roku 1990. Diplomaté očekávají, že právě debata o balíčku bude nejproblematičtější věcí této vrcholné schůzky.
Nyní podniky většinu povolenek, z nichž každá představuje tunu CO2, dostávají zdarma. V roce 2013 by se měl systém změnit, přičemž elektrárenské firmy by si podle původního návrhu musely nakupovat hned sto procent povolenek. Proti tomu se ale postavily některé členské státy včetně Česka, které to před summitem označilo za zásadní věc.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
