Škodovka tak rozšíří plochy pracovišť technického vývoje o zhruba 70 procent proti stávajícímu stavu. Uplatnění by zde měli najít například strojní a elektrotechničtí inženýři a dalších vývojoví specialisté, jejichž úkolem bude zajistit potřebný výzkum nejen pro Škodu Auto, ale pro celý koncern Volkswagen.
V pětipodlažní budově na břehu Jizery budou umístěny kanceláře, laboratorní a dílenské plochy. Firma zde plánuje vývoj elektriky vozidel, vývoj podvozku a agregátu, testovací aktivity, jako například akustické a hlukové zkoušky, speciální zkoušky sluneční simulace nebo testy v klimakomorách a ve světelném tunelu.
Technologické centrum stojí v bývalém průmyslovém a skladovém areálu, který se nachází v těsném sousedství současného technického vývoje Škoda Auto. Kvůli stavbě byla zbourána řada pro dnešní účely nevyhovujících budov. Vzhledem k umístění areálu v povodňové zóně je celý objekt postaven na pilotech, čímž vznikla v přízemí parkovací plocha pro 300 vozů.
Částečně zrekonstruován byl i současný areál technického vývoje automobilky. Ten bude s novým centrem propojen mostem. Zde by mělo sídlit vedení technického vývoje značky a budou v něm pracoviště konstrukce a vývoje karoserie, prototypové dílny, designové centrum Škoda Auto, studio virtuální reality a další odborná pracoviště.
Škoda Auto se v současnosti potýká s dopady celosvětové finanční krize, která zásadně postihla i automobilový průmysl. Kvůli menšímu odbytu firma naplánovala několik odstávek výroby, snížila také téměř na polovinu počet agenturních zaměstnanců.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
