"Dnes je hlavní věcí nejistota v automobilovém průmyslu a zda bude krachovat či nikoliv," reagoval v Dublinu jeden z obchodníků. Postoj odborářů, kteří odmítli nižší mzdy, označil za nerozumný a zbytečný. Emise BMW, Daimleru, Renaultu, Fiatu, Peugeotu a Porsche v Evropě spadly o 1,7 až 6,9 procenta.
V reakci na vývoj v USA klesaly nejprve akcie automobilových koncernů na asijských burzách. Toyota ztratila přes deset procent, Honda Motor více než 12 procent a Nissan spadl o 11,5 procenta. Korejský koncern Hyundai oslabil téměř o sedm procent a emise Kia klesla o šest procent.
Vedle automobilek padaly v Evropě i akcie bank po varování šéfa JP Morgan před mizerným listopadem a prosincem letošního roku. FTSEurofirst 300 spadl krátce po zahájení v 9:21 SEČ o 3,5 procenta na 824,11 bodu.
Jednání o státních úvěrech 14 miliard dolarů pro automobilky z Detroitu zkrachovala v noci na dnešek v americkém Senátu. Iniciativa nenašla podporu mezi republikány, kteří požadovali snížení zaměstnaneckých platů. Takovou možnost odbory odmítly.
Zástupci obou stran se původně při vyjednávání na pomoci téměř dohodli, návrh už ve středu prošel Sněmovnou reprezentantů. Představitelé mocných odborů United Auto Workers ale při separátních rozhovorech s republikány odmítli jejich požadavek, aby se příjmy zaměstnanců amerických automobilek v příštím roce snížily na úroveň v japonských továrnách na americkém území.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
