V americkém Senátu se v noci na dnešek zhroutila jednání o státní pomoci automobilovému průmyslu. Poskytnutí nouzových úvěrů v hodnotě 14 miliard dolarů pro automobilky General Motors, Chrysler a Ford Motor nenašlo podporu mezi republikány, kteří požadovali snížení platů jejich zaměstnanců. Takovou možnost odbory odmítly.
Záchranné krátkodobé úvěry měly GM a Chrysleru umožnit, aby do března přežily a odvrátily hrozící bankrot. Ford okamžitou pomoc nepotřebuje a chce pouze přístup k úvěru v případě zhoršení situace. Za poskytnuté úvěry se federální vláda měla stát největším akcionářem automobilek. Jmenovala by také svého představitele, jemuž by se firmy zodpovídaly. Návrh zákona předpokládal, že automobilky v případě využití státní pomoci projdou zásadní restrukturalizací, nebo vyhlásí bankrot.
Americký automobilový trh se nachází v těžké krizi kvůli ekonomické recesi a obtížnějšímu přístupu k úvěrům v důsledku finanční krize. V listopadu prodej automobilů včetně vozů zahraničních značek klesl v USA meziročně o 36,7 procenta.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
