"Myslím si, že cílem výběrového řízení je prosadit si na inspekci člověka, který bude schopen a ochoten pokrýt věci, které já jsem v žádném případě nebyl ochoten tolerovat," řekl televizi šéf inspekce Roman Šigut.
Drážní inspekce existuje šest let, tři roky ji vedl Zdeněk Žák a skoro tři roky ji vede Roman Šigut. I oni se do výběrového řízení přihlásili. Hlasovat o nich ovšem výběrová komise nebude, protože prý nemají potřebnou kvalifikaci.
"Hromadnou žalobu jsme podali, protože se domníváme, že výběrové řízení na post generálního inspektora je zmanipulované," řekl Šigut s tím, že žalobou chtějí docílit rozhodnutí o neplatnosti výběrového řízení. "Můžeme proto najít různá slova - podvod, spolčení i snaha o likvidaci nepohodlné fungující instituce," dodal Žák.
"My se tomu velmi divíme," reagoval mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka s tím, že MD trvá na tom, že komise je nezaujatá a s tímto cílem byla také sestavená. "Je to snaha šéfa Drážní inspekce upoutat na sebe pozornost," sdělil ministr dopravy Aleš Řebíček.
Podle Šiguta je sedm členů komise z celkových devíti podjatých. Nového inspektora budou vybírat například ředitel Správy železniční dopravní cesty Jan Komárek, Ivo Veselý z generálního ředitelství Českých drah, předseda představenstva společnosti Jindřichohradecké místní dráhy Jan Šatava nebo zástupce Sdružení dopravních podniků ČR Antonín Macháček. Všechny uvedené subjekty přitom inspekce kontroluje.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
