Odborová organizace železničářů VDSZSZ chce pro své členy vyjednat vyšší platy a rovněž jednorázovou odměnu z prodeje nákladní přepravy státní železnice MÁV. Odbory požadují, aby každý zaměstnanec dostal mimořádné prémie v hodnotě 250.000 forintů, tedy asi 24.000 Kč.
"Požadovat 250.000 forintů pro každého zaměstnance je nerealistické. Tyto peníze vláda nemůže zaplatit, a není proto důvod kvůli nim stávkovat," prohlásil dnes ministr financí János Veres. "Domnívám se, že podmínky, které stávkující požadují, nejsou ničím podložené, a proto nemohou vyhrát," dodal Veres.
Tisková agentura MTI dnes také informovala o ztroskotání pokusu MÁV dosáhnout během nočního jednání se stávkujícími odbory dohody. Rozhovory by nicméně měly pokračovat i v příštích dnech.
Vlaky jedoucí do Maďarska z České republiky končí - stejně jako v pondělí - na slovensko-maďarských hranicích. Na tratích mimo Maďarsko jezdí vlaky podle jízdního řádu. "Podle našich informací by to tak mělo být až do čtvrtka," řekl dnes ČTK Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení Českých drah.
Na budapešťském letišti dnes poprvé v průběhu sedmidenní stávky nedocházelo ke zpoždění odbavovaní cestujících, informoval provozovatel letiště, společnost BA. Maďarská letecká společnost MALEV zrušila pouze tři lety, v pondělí přitom musela odvolat deset letů. Ke zlepšení práce u bezpečnostních kontrol podle agentur přispěli stávkokazové, které BA najala v Řecku.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
