Tarifní mzda tvoří zhruba 80 procent mzdy, zbytek jsou příplatky. "Myslím, že díky této dohodě budou naši lidé dobře ochráněni proti případným dopadům světové hospodářské krize," uvedl generální ředitel drah Petr Žaluda. Jednání podle něj nebyla snadná, ale řešení je prý oboustranně přijatelné.
Smlouva na letošek zaručuje železničářům růst o 7,6 procenta, přesto jsou odboráři s novou smlouvou víceméně spokojeni. "Je to maximum toho, co jsme mohli dosáhnout, když se podíváme, jak vypadá ekonomika," řekl místopředseda Odborového sdružení železničářů Jaroslav Pejša. Upozornil například na klesající výkony nákladní dopravy drah.
Podobně se vyjádřil i mluvčí Federace strojvůdců Libor Poláček. "I když jsme si představovali vyšší růst, toto je za současné situace zřejmě maximum možného," řekl. Dodal, že si železniční zaměstnanci zároveň zachovají další benefity, které jim zaručuje současná smlouva, například 30 dní dovolené nebo 36hodinový pracovní týden.
Kolektivní vyjednávání začalo na dráze počátkem září. Každý rok patří k nejsledovanějším, neboť železnice je největším zaměstnavatelem v ČR. České dráhy v současné době zaměstnávají více než 29.000 lidí, akciová společnost ČD Cargo přes 11.000 lidí.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
