V letošním roce podle vládních údajů nastala v plnění maastrichtských kritérií výrazná změna. Stav veřejných financí přestává být hlavní bariérou, určitá rizika jsou vnímána na straně inflace a kurzových pohybů.
Deficit veřejných financí by podle listopadové zprávy Mezinárodního měnového fondu (MMF) měl v Česku příští rok stoupnout na 2,6 procenta. Podle maastrichtských kritérií pro přijetí eura by neměl deficit překročit tři procenta HDP.
Maastrichtská kritéria musí plnit každý stát, který usiluje o zavedení eura. Celkový veřejný dluh nesmí překročit 60 procent HDP. Významné je také udržování cenové rovnováhy. Průměrná míra inflace po dobu jednoho roku nesmí přesáhnout více než 1,5 procentní míru tří členských zemí s nejnižší inflací. Dlouhodobé úrokové sazby v ČR nesmí přesáhnout o více než dvě procenta sazby tří zemí s nejnižší inflací.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
