Podle tohoto dokumentu bude hloubka útlumu v ČR záviset na tom, jak efektivně dokážou politici a podnikatelé identifikovat a aplikovat protikrizová opatření a vytvořit podmínky pro opětovné ozdravení ekonomiky. Prognózy o propouštění pramení především z dramatického snížení poptávky po exportovaném českém zboží na všech trzích, dále ze stejně významného poklesu v oblasti turismu a také z možných důsledků úpadků společností, ať už půjde o úpadek přechodný či nezvratný. K potírání všech tří hrozeb by měla být přijata zábranná opatření, uvádí se v dokumentu.
Podle Americké obchodní komory v ČR by v krátkodobém horizontu měla být v Česku také přijata politika, která minimalizuje fluktuace měnového kurzu vůči hlavním exportním trhům. Zároveň by mělo být podrobeno důkladnému rozboru, zda nezávislá měna skutečně přispívá k hospodářské nezávislosti a v průběhu příštích dvanácti měsíců by mělo být učiněno jasné konsensuální rozhodnutí o tom, zda a kdy se připojit k euru.
Dalším bodem zprávy je i potřeba vytvoření a implementace moderního insolvenčního řízení. Zlepšená procedura konkurzů umožňuje, aby se majetek likvidovaných společností i jejich věřitelů vrátil k ekonomickému využití rychleji. Nově zavedená možnost reorganizovat významné společnosti v rámci insolvenčního řízení by se mohla ukázat být tím úplně nejvýznamnějším nástrojem nápravy ekonomiky v příštích dvou letech.
Podle komory by v rámci zotavení turistického průmyslu měly být v příštím roce všechny zdroje určené pro podporu turismu vynaloženy na přivedení konkrétních výročních schůzí, výstav a konferencí do České republiky. Tyto snahy by měly být vedeny vysoko postavenými politickými zástupci a měly by koordinovat aktivity veřejné sféry na národní a municipální úrovni s aktivitami soukromého sektoru, dodává dokument.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
