Země kontroverzní novelou přijatou letos v únoru rozšířila monopol Slovenské pošty na doručování takzvané hybridní pošty, tedy kombinace elektronických a listovních zásilek. Předtím se tato služba poskytovala volně v rámci hospodářské soutěže. Komise dlouhodobě na Slovensko naléhá, aby konkurenci v tomto segmentu trhu obnovila, v říjnu mu pak přikázala, aby situaci napravila. "Slovensko musí změnit své zákony tak, aby byly v souladu s říjnovým rozhodnutím komise," uvedla dnes eurokomisařka pro hospodářskou soutěž Neelie Kroesová.
Země má nyní dva měsíce na odpověď. Pokud s ní Evropská komise nebude spokojená, může Slovensko zažalovat. Soudní řízení by pak mohlo skončit i vysokou pokutou, což se ale v takových případech stává jenom výjimečně.
Na soud se ale chce obrátit i Slovensko, když hodlá zažalovat říjnové rozhodnutí Evropské komise. Novinářům to na konci listopadu řekl slovenský premiér Robert Fico. Dodal, že vláda možná přijme i další normy, které Slovenské poště, která zaměstnává kolem 17.000 lidí, zajistí prioritní pozici v segmentu hybridní pošty.
Evropská unie obecně prosazuje, aby se mohla na trhu s poštovními službami postupně ve větší míře zapojit konkurence. Slovensko by mělo trh poštovních služeb otevřít nejpozději od roku 2013. Se stejným datem počítá i Česká republika. Kromě Slovenské pošty na Slovensku podnikají ještě více než dvě desítky poštovních podniků.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
