Výběrové řízení bude probíhat ve dvou fázích. V prvním kole budou zájemci prokazovat schopnost zvládnout zakázku předložením dokumentů, jimiž budou dokládat reference, dostatečné zázemí, personální a technické vybavení a finanční garance. Po splnění kvalifikačních předpokladů budou uchazečům zpřístupněny veškeré podrobné podklady k jednotlivým lokalitám, na jejichž základě pak předloží cenovou nabídku.
"Začátek druhého kola předpokládáme na přelomu března a dubna 2009, od jeho začátku poběží lhůta 120 dní na podání finální cenové nabídky. Jediným kritériem hodnocení bude nabídnutá výše ceny," doplnil Fuksa s tím, že následně ministerstvo financí předloží vládě návrh smlouvy s vítězem výběrového řízení, která rozhodne, zda bude smlouva uzavřena.
Česká pobočka organizace Transparency Internetional (TIC) v listopadu oznámila, že ministerstvo financí nerespektuje připomínky ministerstva životního prostředí, které se týkají zakázky na likvidaci starých ekologických zátěží. Ministr financí Miroslav Kalousek (KDU-ČSL) to odmítl s tím, že připomínky osobně řešil s ministrem životního prostředí Martinem Bursíkem (SZ).
Podle návrhu schváleného vládou mají být zátěže za přibližně 115 miliard korun zlikvidovány v rámci jediné zakázky. Ekologické závazky státu, které mají být zahrnuty do výběrového řízení, vznikly před rokem 1992. Jejich odstranění v jedné zakázce má podle Kalouskova ministerstva přinést finanční úspory a zrychlení sanace ekologických škod.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
