Prodej užitkových vozidel, zejména nákladních automobilů, je ukazatelem vývoje ekonomiky a odráží změny v mezinárodním obchodě. Automobilová doprava se podílí na vnitrozemské nákladní přepravě v Evropské unii zhruba 73 procenty, napsala agentura Reuters.
V období od ledna do listopadu se prodej snížil o 7,7 procenta. V západní Evropě se prodej propadl o 8,8 procenta, zatímco v nových členských zemích Evropské unie se zvýšil o 1,8 procenta.
Slabá poptávka má negativní dopady na výrobce užitkových vozů. Německá strojírenská skupina MAN například plánuje v příštím roce snížit výrobu v klíčové divizi nákladních automobilů o 30 procent a švédský konkurent Scania se rozhodl zastavit na téměř měsíc produkci nákladních vozů ve svých evropských továrnách.
"Bylo by nesprávné předpokládat, že tento ekonomický útlum je krátkodobého charakteru a že skončí za pouhých šest měsíců," řekl začátkem měsíce generální ředitel společnosti MAN Hakan Samuelsson. "Pro naše zákazníky je mnohem obtížnější získat půjčky," dodal.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
