Podle předsedy představenstva a generálního ředitele Tatry Ronalda Adamse vychází rozhodnutí ze situace na celosvětových trzích a z aktuálního počtu předpokládaných zakázek pro první pololetí roku 2009. "Tatra, má-li si udržet zdravé hospodaření, musí přizpůsobit svůj počet zaměstnanců úměrně objemu zakázek od svých zákazníků," odůvodnil rozhodnutí Adams.
Přibližně polovinu z 569 propuštěných budou tvořit režijní zaměstnanci, nevýrobní pracovníci a administrativní personál, a to ve firmě a jejích dceřiných společnostech. Po dokončení těchto změn bude počet zaměstnanců Tatry zhruba o 1400 pracovníků nižší oproti nejvyššímu stavu zaměstnanců v létě roku 2008, kdy v Tatře pracovalo 4397 zaměstnanců, včetně studentů na stážích, brigádníků, agenturních pracovníků, zaměstnanců se smlouvami na dobu určitou a tarifních zaměstnanců.
Podle Adamse si firma v loňském roce ověřila, že Tatra může být velmi zisková v dobrých časech, kdy má spoustu zakázek. "Nyní, když světová finanční krize vede firmu do časů zlých, musíme Tatru udržet v kladných číslech. Netrpělivě čekáme na oživení globálních trhů, k němuž, jak věříme, dojde koncem roku 2009 nebo začátkem roku 2010," poznamenal.
Tatra za pomoci série opatření doposud snížila své režijní náklady až o 28 procent oproti předchozímu stavu a podle Bystrova šetří rovněž u veškerých investic a výdajů. Během prvních měsíců roku 2009 omezí činnost v některých výrobních provozech na tři týdny v měsíci.
Kvůli nižšímu odbytu na světových trzích v souvislosti s globální finanční krizí zastaví výrobu i například mladoboleslavská automobilka Škoda Auto. Zatím nejdelší odstávka ve firmě začne dnes večer. Výroba ve Škodě Auto se znovu rozjede v noci z pondělí 12. ledna na úterý 13. ledna.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
