"Stávající naleziště se postupně vyčerpávají a perspektivní zásoby jsou převážně vzdáleny od hlavních míst spotřeby. Náklady na průzkum, těžbu a dopravu plynu se nevyhnutelně zvyšují. Ruské investice na těžbu v regionech jako Jamalský poloostrov či severní pobřeží a vytvoření infrastruktury pro přepravu plynu se počítají na desítky miliard dolarů. Prudce rostou náklady... Znamená to, že bez ohledu na krizi ve světových financích a ekonomice a pokles cen, éra laciných energetických zdrojů, včetně laciného plynu, končí," prohlásil Putin.
Jako sídlo sekretariátu mezivládní organizace exportérů plynu Putin nabídl Petrohrad s tím, že by ruská strana hradila veškeré náklady. Katar však navrhl jako sídlo svou metropoli Dauhá.
Podle ruských pořadatelů se zasedání fóra zemí vyvážejících plyn účastní ministři z Alžírska, Bolívie, Venezuely, Egypta, Íránu, Kataru, Libye, Rovníkové Guineje a Trinadu a Tobaga. Jako pozorovatel je přítomen i zástupce Norska.
Podle Putina by fórum exportérů mělo "hájit zájmy vývozců plynu na mezinárodní scéně, vyjadřovat dohodnuté stanovisko členů k nejdůležitějším otázkám plynárenského trhu."
Rusko opakovaně popírá, že by usilovalo o zřízení plynárenského kartelu jako obdoby organizace vývozců ropy OPEC. Prý to vylučuje i mechanismus, kdy se ceny plynu odvíjejí od cen ropy.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
