Řidiči dostanou přidáno postupně ve dvou krocích. Od 1. ledna 2009 bude odměna za hodinu čekání činit 25 korun, o rok později se zvýší na 50 korun. Uvedené částky jsou dolní hranicí, konečná suma může být na základě kolektivní smlouvy vyšší.
Podle nynější úpravy se čekání na konečné počítá jako pohotovost, za kterou řidičům náleží deset procent hodinové mzdy. To podle předsedy Odborového svazu dopravy Luboše Pomajbíka v některých případech nedělá ani deset korun, navíc některé firmy to prý neplatí vůbec.
Právě odbory na situaci řidičů meziměstských autobusů v dubnu upozornily, když pohrozily stávkou v dopravě. Čekací doby se podle nich kvůli rušení spojů neustále prodlužují a řidiči, ačkoliv neřídí, nesmějí opustit pracoviště, tedy autobus, zastávku nebo firmu. Za pobyt na pracovišti však dostávají minimální peníze.
Situaci vláda vyřešila novinkou v českém právním řádu, kterou ministr dopravy Aleš Řebíček nazval "čekání mezi spoji". Čekací doba tak nebude od ledna brána jako pohotovost, nebude se ale ani počítat do fondu pracovní doby. Pokud by se čekání počítalo do pracovní doby, řidiči by hromadně překračovali limit pro přesčasy.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
