Podle MMF budou nynější finanční krize a ekonomická recese trvat ještě několik dalších čtvrtletí. Vlády by proto měly jednat razantně, aby snížily pravděpodobnost další Velké hospodářské krize. "Čas a činy jsou nyní tím, co je podstatné," uvedl fond.
MMF již dříve odhadl, že světová ekonomika potřebuje dodatečné fiskální pobídky odpovídající zhruba dvěma procentům výkonu globální ekonomiky. Za nejúčinnější nyní fond označil růst vládních výdajů a cílené snižování daní. Menší účinek by podle MMF mělo všeobecné snížení daní nebo subvence spotřebitelům či firmám.
Budoucí americký prezident Barack Obama plánuje po převzetí moci připravit podpůrný balík v rozsahu kolem 700 miliard dolarů. Čína plánuje dodatečné výdaje v sumě asi 600 miliard dolarů a Evropská unie se dohodla na souhrnné částce kolem 200 miliard eur, tedy asi 1,5 procenta HDP.
Veřejné výdaje by podle fondu měly jít na udržení současných vládních programů, které by jinak padly za oběť rozpočtovým omezením, a na dlouhodobé investiční projekty. Snížení daní by u spotřebitelů mělo být zacíleno na ty, které zřejmě nejvíce postihne omezení úvěrů; prospěšné pro spotřebu by podle MMF mohlo být i posílení podpor v nezaměstnanosti. Fond rovněž podpořil využití veřejných peněz k odepisování hodnoty hypoték, což by chránilo vlastníky domů před propadnutím nemovitosti.
MMF však upozornil, že nižší daně a subvence zřejmě nijak výrazně nepomohou firmám, které se musí vyrovnávat s padající poptávkou a rostoucí nejistotou. Vládní podpora určitým sektorům by podle fondu mohla být dokonce kontraproduktivní, protože by zvýšila nejistotu mezi investory.
Vlády by také podle MMF měly dávat najevo, že v případě potřeby jsou ochotny dát do ekonomiky více. Na druhé straně by měly stanovit, že po zlepšení situace bude stimulace zrušena.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
