Emirates si objednaly 58 obřích letadel a čtvrté z nich si dnes převzaly v hamburském závodě koncernu EADS. "Splnili jsme plán dodávek roku 2008," dodal prezident a generální ředitel Airbusu Tom Enders.
Prezident Emirates Tim Clark ale nedávno řekl novinářům, že pátý stroj dostane letecká společnost proti plánu o pár týdnů později. "Mělo to být na konci března, ale teď to bude pravděpodobně polovina dubna," dodal.
Své cíle odsouval Airbus během tří let čtyřikrát. Tom Enders se proto na zářijové tiskové konferenci s novináři vsadil o lahev šampaňského, že podnik během letošního roku předá celkem 12 strojů A380. Čtvrtým letadlem pro Emirates Enders lahev vyhrál.
Podnik byl ale minulý měsíc nucen oznámit, že cíl 21 předaných A380 na příští rok zřejmě nesplní o "pár" strojů kvůli přechodu na automatizovanější výrobu. Katalogová cena obřího letadla je 325 milionů dolarů. Aerolinie ale zpravidla dostávají stroje se slevami.
Minulý rok byl pro Airbus druhým rokem ztrát, tržby mu vzrostly jen o 0,1 procenta na 25,22 miliardy eur. Akcie EADS spadly od začátku letošního roku o 47 procent a od odkladu z června 2006 jsou levnější o čtvrtinu.
Rival Boeing, jehož akcie letos spadly o 54 procent, měl zase potíže s odklady stroje 787 Dreamliner a se stávkou mechaniků, napsala agentura Reuters.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
