"Vodní stavy na dolním Labi také v prosinci naplnily obavy z předchozích měsíců," uvedl mluvčí ministerstva Karel Hanzelka. Nepříznivé vodní stavy trvaly od počátku června s malými výjimkami až do konce roku. Podle Hanzelky se tak znovu ukázala potřeba nového jezu u Děčína; jeho výstavbě ale brání ministerstvo životního prostředí s poukazem na to, že lodě se mají přizpůsobit řece a ne naopak.
"Naše společnost byla nucena v důsledku nízkých vodních stavů v roce 2008 sešrotovat čtyři lodě o kapacitě 2700 tun, což je 108 kamionů," řekl nedávno ČTK jednatel společnosti Evropská vodní doprava (EVD) Lukáš Hradský. Další čtyři lodě firma vyřadila z provozu. EVD drží údajně nad vodou přeprava na zahraničních řekách, která prý firmě umožňuje "holé přežití". Situace komplikuje podnikání také firmám, které obchodují s nadměrnými výrobky, například turbínami, pro které je vodní cesta téměř jedinou možností přepravy.
Podle zástupkyně Sekce vodní dopravy při Svazu dopravy ČR Ireny Válové "ze situace profitují kamiony". Rejdaři již také podali na stát několik žalob, kde žádají náhradu škod za nesplavnost Labe v řádech miliard korun. K žádnému rozhodnutí zatím nedošlo. Situaci má vyřešit nový jez u Děčína, jehož stavba se připravuje již zhruba 15 let. sin mol



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
