"Finanční krize sice loni ovlivnila trh a spotřebitelé začali méně utrácet, ale našich produktů se to dotklo relativně málo. Letos očekáváme, že se krize ještě prohloubí," dodal s tím, že letos očekává další pozitivní vývoj hospodaření podniku.
Export Stocku vzrostl z předloňských tří milionů litrů k téměř čtyřem milionům, což byl také rekord. Hlavním trhem je Slovensko, kde mají rozhodující úspěch fernety. Dovozových lihovin prodal loni Stock přes 1,5 milionu litrů, což představuje meziroční růst o 28 procent. Téměř polovinu tvořila Tullamore Dew, nejprodávanější irská whisky v ČR.
Prodeje se zvýšily u podstatné části portfolia likérky, které čítá 40 značek. Nejvýrazněji rostly lihoviny řady Božkov. Populární "zelená", tedy peprmintka, posílila o 16 procent, Božkov Vodka o šest procent, čímž upevnila svoji pozici nejprodávanější vodky na českém trhu. Přes sedm milionu litrů prodal podnik Božkova tuzemského, dříve rumu, meziročně o tři procenta více. Češi se podle Petráška vracejí k tradičním lihovinám, preferují ale známé značky. Silně rostla také prémiová Vodka Amundsen, nejvyšší růst vykázala hruškovice Excellent, jejíž prodeje se zvýšily o více než 100 procent, řekl Petrášek.
Nejprodávanější výrobky Stocku, fernet klasický a citronový, loni stagnovaly. "Naše vlajkové značky si dokázaly udržet svoji tržní pozici," řekl ředitel. Hodně rostl průzračný Fernet 8000, který firma uvedla na trh v říjnu 2007 a kupují ho hlavně mladí lidé.
V ČR vévodí likérka všem čtyřem rozhodujícím segmentům - hořkým a bylinným lihovinám, tuzemákům, vodkám i likérům. Její tržní podíl v Česku se pohybuje mezi 36 až 37 procenty. Loni rozšířila portfolio o čokoládový likér Božkov Rumové Pralinky. "Překonal veškerá prodejní očekávání a stal se hitem sezóny v maloobchodu a nečekaně i v gastronomii," dodal Petrášek.
Stock za rok 2007 vydělal 470 milionů Kč a prodal zboží za 1,86 miliardy korun bez započtení spotřební daně. Firma, která v lednu 2008 zdražila své produkty v průměru o tři procenta, očekává za loňský rok nárůst tržeb o jednotky procent, zisku o více než desetinu.
Také dvojka na českém trhu, ústecká likérka Granette, nástupce značky KB Likér, loni prodala rekordní objem lihovin, celkem 7,2 milionu litrů, o pět procent více než v roce 2007. Jde o nejlepší výsledek ve stošedesátileté historii podniku.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
