"Mohu však slíbit, že do konce května bude dokončeno a budova bude předána podle plánu Národnímu muzeu," řekl Deníku Julian Knapp z oddělení vnějších vztahů Svobodné Evropy.
Těsně po předání budovy se budou po celé léto konat dny otevřených dveří s komentářem průvodců. "Pražané totiž kolem budovy denně chodí a jezdí, ale zevnitř ji zná málokdo," cituje Deník ředitele Národního muzea Michala Lukeše.
Odstraněny budou betonové zátarasy, které budovu kvůli bezpečnosti obepínají. Usnadní se tím dopravní situace a zlepší podmínky pro chodce, kteří se nyní dostávají složitě například do Státní opery. Národní muzeum chce okolí postupně renovovat, zprovozněna bude i restaurace v přízemí. Na podzim bude budova využita pro výstavy, píše Pražský deník.
Vláda již předloni v říjnu jednou smlouvu s RFE/RL o nájmu sídla poblíž Václavského náměstí prodloužila, a to do letošního března. Původní smlouva vypršela předloni v prosinci. O přestěhování rádia se začalo uvažovat po teroristických útocích na New York a Washington 11. září 2001. Výstavba nového sídla stanice začala v roce 2006, kolaudací prošla loni v září.
RFE/RL získalo budovu do pronájmu na 15 let. Na uzavření nájemní smlouvy na dalších 15 let má přednostní právo. Nové sídlo stanice splňující nejpřísnější mezinárodní bezpečnostní normy poskytne rádiu 22.000 metrů čtverečních.
RFE/RL je mezinárodní zpravodajská organizace, která vysílá zprávy a informace do zemí, kde je svobodný tisk oficiálně zakázaný nebo není dostatečně rozvinutý. Má 25 milionů posluchačů ve 20 zemích, včetně Ruska, Běloruska, Iránu, Iráku a Afghánistánu. Centrálu má stanice v Praze. Dále provozuje 19 lokálních kanceláří ve svém vysílacím regionu a pobočku ve Washingtonu.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
